Aquesta administració utilitza certificats electrònics reconeguts o qualificats per a la seva identificació electrònica i per a la realització d'actuacions administratives automatitzades
D'acord amb l'article 38.6 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic l'accés a aquesta Seu electrònica es protocol·litza utilitzant un certificat de Seu per a assegurar que les relacions dels ciutadans es realitzen a través d'un canal segur i una oficina pública reconeguda. A banda de no permetre la intrusió malintencionada de tercers.
Per a verificar la validesa del certificat d'aquesta administració pot utilitzar el servei VALIDe que el Ministeri de Presidència ha habilitat a aquest efecte.
Una vegada hagi accedit al servei segueixi les següents instruccions:
Per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada, les Administracions Públiques poden utilitzar Segells electrònics basats en certificats que reuneixen els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.
Un certificat de Segell Electrònic vincula unes Dades de Verificació de Signatura a les dades identificatives i d'autenticació d’una determinada Administració, organisme o entitat i la persona física representant de l'Administració, organisme o entitat Titular del certificat i, si escau, el personal en qui es delegui a l'efecte de l'actuació administrativa automatitzada.
Per a actuacions i procediments administratius automatitzats gestionats per aquesta administració pot descarregar-se aquest certificat de segell d'Òrgan incrustat en el document PDF que s'haurà generat de forma automàtica des de la Seu electrònica. Per a verificar la seva validesa, pot utilitzar el servei VALIDe que el Ministeri de Presidència ha habilitat a aquest efecte.
Una vegada hagi accedit al servei segueixi les següents instruccions:
VALIDe - Validació de certificats i signatures
La identificació i signatura electròniques són mecanismes que permeten a la ciutadania i a les persones jurídiques operar de manera telemàtica davant l'administració, assegurant la integritat de les dades que s'envien, així com la seva confidencialitat. Amb aquests sistemes electrònics podeu accedir a les vostres dades personals que disposa l'Ajuntament i a més podeu efectuar tramitacions telemàtiques amb total seguretat i amb totes les garanties jurídiques.
Els sistemes d'identificació i signatura electròniques admesos per la Seu Electrònica per relacionar-se per mitjans electrònics són els reconeguts pel servei Vàlid del consorci Administració Oberta de Catalunya. Entre altres, s'admeten els següents:
La Seu electrònica permet la signatura dels interessats per qualsevol dels mitjans principals citats en l'article 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú.
D'acord amb la normativa reguladora i sobre la base del principi de proporcionalitat, es determina el nivell de seguretat requerit per a cada tràmit.
Nivells de seguretat requerits segons el tràmit: